Till innehållet på sidan
/>/>
03 mars 2019

En perfekt helg med vännerna

Ni är ett kompisgäng som ska på semester tillsammans och vill uppleva det bästa av Bohuslän – lata dagar på varma klippor, långa kvällar med räkor och vin och båtturer i skärgården. Det tillsammans med bekvämt boende i fina stugor och med aktiva inslag som löprundor och pass i utegymmet stod på Emelie Emanuelssons önskelista när hon skulle iväg med sambo, vänner och barn. Valet föll på Daftö och när det var dags att planera nästa sommars semester blev valet Daftö igen!

De är några vänner som varje år möts upp under ett par dagar för att bland annat fira midsommar tillsammans. Camping har blivit en del av traditionen och för två år sedan valde Emelie Emanuelsson och hennes vänner att åka till Daftö Resort.

– Vi bodde i Kaptensbyn. Alla var helt saliga över hur fint det var och hur skönt det var att alla fick plats i två stugor. Det blir en sådan sammanhållning när man bor på det sättet då man går mellan stugorna och hittar på aktiviteter utanför. Det är svårt att göra på hotell.

För ett aktivt gäng som Emelie och hennes vänner blev Daftö en fullträff på semestern.

– Vi tog en löprunda på morgonen och stannade till på utegymmet, en dag var vi nere vid vattnet och spelade volleyboll, vi
besökte Restaurang Packhuset för ett glas och hann även med Daftöland med spel på chokladhjul och några åk. Dessutom deltog de i Daftös midsommarfirande på aktivitetsplanen.

Vi trotsade regnet och dansade små grodorna, säger Emelie och skrattar. Sedan fortsatte vi midsommarfirandet med god mat och femkamp utanför stugorna.

Att det stundtals regnade gjorde ingen påverkan på helhetsupplevelsen.

– När vi åkte från Strömstad och ner mot Göteborg igen var vi jätte nöjda över dagarna på Daftö. När vi skulle planera nästa sommars semester började vi med att ta fram alternativ där vi inte varit innan, men föll rätt snabbt in på att vi alla ville tillbaka till Daftö. Förra året blev precis lika bra som året innan. Den stora skillnaden var antal regndroppar, avslutar Emelie.